Uit de sportmagazines

Van nauwelijks traplopen naar meedoen aan de Ten Miles in Antwerpen

Prorun.nl 11 months 1 week ago
Vier maanden geleden woog Kevin 124 kilo en kon hij nauwelijks een traplopen.

Train je pasritme!

Prorun.nl 11 months 1 week ago
Verbeter je looptechniek. Een goede pasfrequentie zorgt ervoor dat je efficiënter loopt.

Lange langzame duurlopen en kracht verlies

Prorun.nl 11 months 1 week ago
Lange langzame duurlopen kunnen leiden tot krachtverlies. Wat moet je doen om dat voorkomen?

Wel of niet eten na het hardlopen?

Prorun.nl 11 months 1 week ago
Moet je meteen eten na de training om je energie weer aan te vullen en je spieren te doen herstellen of juist nog even wachten, zodat je nog wat extra vet verbrandt?

Doorschakelen naar supersnel

Prorun.nl 11 months 1 week ago
Wat zijn beproefde methodes om je snelheid te verbeteren? Ervaringsdeskundigen geven een paar gezonde tips

Assos heeft voorjaarsbroek, Alé denkt aan het comfort van de vrouw

Cycling.be 11 months 1 week ago
Assos heeft met de T.tiburuShorts een broek voor een typisch Vlaamse voorjaarskoers, terwijl Alé al vooruitkijkt en twee nieuwe topmodellen voor de zomer heeft, eentje voor de mannen en een nog opvallender voor de vrouwen.

Trainen en genen

Prorun.nl 11 months 1 week ago
De één kan harder lopen dan de ander. Dat is een kwestie van talent. En talent zit in je genen, tenminste als je de juiste hebt. Heb jij de juiste genen?

Heroïsche wedstrijd levert nieuw wereldrecord halve marathon op

Running.be 11 months 1 week ago
Wat op de marathon recent niet lukte, lukte wel op de halve marathon: een nieuw wereldrecord lopen.

TomTom brengt nieuwe fitnesstracker op de markt

Running.be 11 months 1 week ago
TomTom lanceert de Touch Cardio, een nieuwe fitnesstracker. Wat kan dat nieuwe toestel?

Volop proosten na je training

Runner's World 11 months 1 week ago

‘A drinking club with a running problem.’

Vorige week is in Amsterdam de Mikkeller Running Club officieel van start gegaan. De Amsterdamse afdeling van deze wereldwijde loop- en drinkbeweging vierde de oprichting op geheel eigen wijze. Met dat waar het bij de Mikkeller Running Club allemaal om draait: eerst samen hardlopen, dan samen bier drinken.

Fit blijven
De idee van de Mikkeller Running Club is fit blijven door hardlopen, zodat je samen bier kunt drinken. De loop- en bierclub is in 2014 in Kopenhagen opgericht door Mikkel Borg Bjergsø. Mikkel, zelf voormalig toploper in Denemarken, is tevens een van de naamgevers en oprichters van Mikkeller Beer. Deze brouwerij staat bekend om hun speciaalbieren.

De Mikkeller Running Club begon in Denemarken maar groeide al snel uit tot een wereldwijd netwerk. De internationale loopgroep heeft zelfs een eigen app, waarmee je hardloopactiviteiten vastlegt en kunt zien hoeveel biertjes je met al dat lopen hebt verdiend.

Goed eten en drinken
Hardloopclubs waarbij het sociale element én goed eten en drinken belangrijk zijn, zijn niet nieuw. Sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw is er al de ‘Hash House Harriers’, een wereldwijd netwerk van vooral expats.

De conditie van de leden en ‘dorst krijgen zodat we moeten drinken’ staan daarbij centraal. Deze Hash House Harriers gebruikten als eersten de slogan a drinking club with a running problem.

Snelle groei
Ter ere van deze grondleggers van ‘finishbier’ gebruikt de Mikkeller Running Club, Chapter Amsterdam deze leuze ook. De Hash House Harriers bestaan nog steeds, maar zijn de laatste decennia wat minder prominent aanwezig.

Dat de nieuwe sociale loop en -bierclub zo snel kan groeien, wijten de organisatoren aan de enorme stijging in populariteit van hardlopen én van speciaalbier.

Delirium
Het Chapter Amsterdam van de Mikkeller Running Club start en finisht elke derde vrijdag van de maand vanuit hun clubhuis, het Delirium Biercafé nabij het Centraal Station. Er komen hardlooproutes van 5, 10 en 15 kilometer en na afloop is het eerste biertje ‘van het huis’.

Het eerstvolgende (maandelijkse) evenement van de Mikkeller Running Club, Chapter Amsterdam staat gepland op vrijdag 17 februari, vanaf 18.00u.

 

Meer info: Facebook ( function ( $ ) { addUserContentFilter = function () { setTimeout( function () { if ( 'function' === typeof um_load_user_content ) { um_load_user_content( '53290', 'article-content', 'PRNT,DIGI', '' ); return true; } addUserContentFilter(); }, 10 ); }; addUserContentFilter(); }( jQuery ) );

Het bericht Volop proosten na je training verscheen eerst op Runner's World.

Pages